Novinky a akcie e-mailom
Chcete od nás dostávať novinky priamo na váš e-mail?
Táto stránka je chránená službou reCAPTCHA. Zistiť viac.
Informácie získané prostredníctvom Google reCAPTCHA podliehajú Pravidlám ochrany osobných údajov a Zmluvným podmienkam spoločnosti Google a používajú sa všeobecné bezpečnostné účely (nepoužívajú sa na prispôsobenú reklamu spoločnosti Google).

50 km výzva

Úvod 50 km výzva

Narodeninová 50km výzva

14.7.2022

Čože je to päťdesiatka? Len číslo v životnom kalendári a tiež množstvo prejdených kilometrov na počesť tohto čísla.

Dosiahnuť vek 50 rokov znamená už množstvo životných skúseností, pádov, radostí aj starostí. Je to taká polcesta života človeka.

Takže ma tých pádov, radostí a starostí ešte čaká dosť, ale už to bude s väčším nadhľadom ako doteraz.

Myšlienka zdolať 50km trasu v deň svojich päťdesiatich narodenín blikla ešte začiatkom jubilejného roka, keď som začala riešiť jej oslavu.

To že mám počas môjho pôsobenia s Nordic Walking nachodených množstvo kilometov je fajn, ale dvojročná koronová pauza od pravidelných tréningov a walkovačiek aj samotný trojtýždňový covid zanechal stopy na kondičke a tak príprava na výzvu musela byť intenzívna.

K svojim NW tréningom som zaradila aj kondičné a posilňovacie tréningy v telocvični a oslovila syna Janka, či mi bude robiť sparing partnera na trase. Súhlasil a tak pred samotnou výzvou som už žiadne obavy nemala, verila som si, verila som, že Janko to nevzdá, že vyjde počasie, nepríde žiadne zranenie a všetko bude fajn.

Trasu som si naplánovala tak, aby cieľom bola moja obec a aby to z miesta štartu bolo 50km a aby to boli Malé Karpaty.

Osvedčenou a známou trasou bola pre mňa červeno značená Štefánikova magistrála so štartom v Bratislave a cieľom v Rohožníku.

Neznámou bol pre mňa začiatok trasy z Bratislavy po Somára, odtiaľ som to už mala po častiach prejdené.

Začíname ráno o 4:30 na parkovisku pri Železnej studničke a dostávame na žltú turistickú značku, ktorá nás nasmeruje na Štefánikovú magistrálu Pri červenom moste a o chvíľu sme na Americkej lúke s turistickou rozhľadňou

vyzva

Z lúky smerujeme do hustého lesa, kde stretáme pred nami prebiehajúceho diviaka,

ktorý si nás nevšimol, on si ide svoje a my ďalej miernym stúpaním na Kamzík,

pre istotu sa aj obzeráme, ale zjavne bol sám

vyzva

Hurá sme na Kamzíku a tu bolo treba zbystriť, lebo akosi veľa asfaltu, ocitáme sa na cyklistickej

trase, ale to my nechceme, kúsok sa vraciame a napájame sa na turistickú značku. Ten baner

na bufet, ktorý bol oproti, nás viac zaujal ako značka na strome.

Stále ďalej miernym stúpaním a tichým ranným lesom. Na trase medzi Pod Chlmcom a Tri duby

sa nám naskytne krásny vzdialený pohľad na Kamzík

vyzva

Stanovište Tri duby a križovatka do tvaru V, červená značka priamo v strede križovatky,

tak hádanka vľavo či vpravo? No ja tipujem vľavo, idem, Janko prieskum vpravo.

Moja voľba nebola správna, po 50 metroch sa vraciam krížom na tú správnu, červenú.

Míňame Spariská a už sa tešíme na prvú občerstvovačku, ktorú sme si naplánovali

každých 10km. Ešte stále je tiché prázdninové ráno a zatiaľ sme nikoho nestretli.

vyzva

Prvá desinka za nami a prvá občerstvovačka na jedlo, pijeme oveľa pravidelnejšie, asi každý

druhý kilometer, zásobení sme takmer piatimi litrami vody, ktoré nám musia vydržať na Babu.

Prvé pozdravy domov, už by mali byť hore, je 7:10 a máme zdolaných 11,77 km.

Stretáme prvých ľudí, cyklistov

vyzva

Troška oddýchnutí a posilnení raňajkami, ešte povysýpať kamienky a ide sa na ďalšiu desiatku.

Po hodine kráčania veľká cyklo-turistická križovatka Biely kríž s bufetom a vidina vychladenej

čapovanej kofole zanikla pohľadom na hodinky, veď ešte majú zatvorené.

Stále s úsmevom, 20km máme za sebou a vchádzame do  "ZOO" Malých Karpát,

začína vrchom Kozí chrbát 557 m n.m

Somár 636m n.m. s krásnymi výhľadmi

Cez Tri kamenné kopce 565m n.m

na Konské hlavy 653 m n.m. a odtiaľto to je už len kúsok na vytúženú Babu, ktorá je takým

pomysleným stredom našho putovania

vyzva

Pezinská Baba 540 m n. m., je pravé poludnie, prejdených máme 30km, v teréne sme

7 hodín a 40 minút, zaslúžime si obednú polhodinku.

Janko má chuť na polievku, ja pojedám svoje obložené bagetové lepeňáky, cukor dopĺňame kolou,

termosku kávou, fľaše vodou a prezliekame spotené oblečenie.

vyzva

...a začína tá správna sranda, stúpanie na sedemstovky

Cez Sedlo Javorina 615m . m.

Čmeľok 709 m n.m.

vyzva

Jágrová 737 m n.m. Tu stretáme pána odhadom šesťdesiatnika s riadne veľkým ruksakom,

ktorý sa pozastavil a prehodili sme pár slov. Dozvedáme sa, že ide z Novej Sedlice a je na ceste

tridsiaty druhý deň, ide Cestu hrdinov SNP - 770km. Hmmm no ja len 50-ku, som za polovicou

a budem rada, ak to do večera dám, prejavíme mu náš obdiv, poprajeme si šťastnú cestu do cieľa

a ja mám popri stúpaniu v hlave myšlienky ako toto títo borci dávajú

vyzva

Skalnatá 704 m n.m., pre mňa zlom, viem že odtiaľto to už bude fajn, máme 35km, čas plynie rýchlejšie,

kilometre pomalšie a vidina domova v diaľke nás po krátkej prestávke ženie vpred.

Čermák 590 m n.m. a táborová skupinka detí z Modry, chvíľka oddychu na hojdačke, po zistení

koľko kilometrov máme v nohách, od vedúceho tábora dostávam jablko, ja mám v ruksaku

posledné štyry medové cukríky, tak na výmenu.

vyzva

Aha v diaľke Rohožnícky lom, to bude už len kúsok, ale nie taký jednoduchý, sily ubúdajú

a pribúda skalnatý terén, ktorý unaveným nohám neprospieva, ale keď nemôžeš, tak pridaj.

Pridávam, vidina cieľa na na dosah, už len Sedlo Skalka a nekonečná asfaltka

vyzva

Horáreň Baďura Rohožník - konečná, 50km výzva zdolaná, únavu cítiť na celom tele,

ale stálo to za to Karpatičky moje milované.

Štart: 4:30 Bratislava Železná studnička

Cieľ: 18:30 Rohožník Baďura horáreň

Celkový čas: 14 hodín aj s prestávkami

Čas chôdze: 11 hodín

vyzva

Syn môj vďaka za spoločnosť a podporu, o 18 rokov si môžeš zopakovať, trasu už poznáš.